A ruhákról. Nagyobb városokban már vannak külön eme szubkultúra tagjait kiszolgáló boltok, üzletek, ahol aztán tényleg minden megtalálható, amire vágyik az egyén. Azoknak szól, akiket nem elégít ki a "normál" boltokban kapható aktuális fekete cucc. Hát ehhez nem is kell túl sokat hozzáfűznöm, hisz csak be kell menni egy ilyen üzletbe és ámuldozni, vásárolni Ez mind nagyon szép, és jó, de mi a helyzet azokkal akiknek nincs annyi pénzük/lehetőségük hogy ilyen helyen vásároljanak (vagy varrassanak) maguknak ruhát? Én azon az elven vagyok, hogy márpedig igen is, meg lehet venne egy üzletben az aktuális ruhát, ha az valóban tetszik. Sőt szerintem, elsősorban a belső világot kell kiépíteni, hisz nem sokra megy vele az egyén, ha bemegy egy gothic boltba és vesz mindent, de belülről nem egy elkötelezett tag. A ruhákból nem fog átvánorolni semmi. Attól hogy tigriscsíkos póló van rajtam, még nem vagyok tigris! Az az egyén már többre megy, aki bemegy a normál üzletbe s vesz mondjuk egy fekete vagy piros stb ruhát mert nagyon tetszik neki s belülről megérett már ahhoz hogy túllépjen azon a szinten hogy "mki lássa mekkora rocker/goth vagyok". Elsősorban mindig arra koncentráljunk, hogy nekünk mi tetszik, miben érezzük jól magunkat, s az alapján döntsünk. A goth "divattal" mi a helyzet? Antidivat. Gondolom mindenki tud arról, hogy a fiatalság anno a stílus kialakulásakor készített magának egy olyan irányzatot, amely szándékosan a különcségre törekszik s még csak véletlenül sem akar az adott trend szintjére süllyedni. Szembeszáll a divattal, és már csak azért is hírdeti, hogy a "divat, nem divatos többé" :).
Haj. A szubkultúra tagoknak általában hosszú fekete hajuk van. Ám mostanság egyre nagyobb tért hódít a vörös (lehetőleg minél harsányabb) illetőleg a (természetes) szőke. Eleinte furcsálltam, aztán rájöttem, hogy itt tulajdonképpen nincsenek normák, megkötések hogy "csak fekete" hanem mindenki a maga útját járja de mégis egy stílusba tartozunk. Ez persze mindenre, szal nem csak a hajra vonatkozik. Sztem nincs túl sok jelentősége a kultúrában a hajnak. Noha minél hosszabb, annál szebb de nem ez a döntő. Hajnövesztéi tipp: A haj savas közegben gyorsabban növekszik. A legtöbb sampon viszont lúgos, ezért ha a növekedését valamiképp gyorsítani akarjuk válasszunk savakat tartalmazó sampont (pl gyümölcs-savat tartalmazót). Az sem hülyeség amit még nagyanyáink csináltak (igaz ők a haj fényének érdekében) hogy hajöblítés után egy pohárba kevés ecetet tettek, felhígították vízzel és átöblítették vele a hajat. Ezt pedig NEM öblítették le vízzel.
Kiegészítők: A dark/goth stílus Halálhoz való közelállása miatt a kiegészítők is felvették az efféle szimbólumokat. Halálfejek, koporsók, csontvázak, vér, keresztek, horrorisztikus figurák, stb mind-mind kedvelt tárgy. Ezek leginkább medálok, nyakláncok képében szembetűnőek, de egy igazi szubkultúra-tag otthonában is megtalálhatóak, más formában (pl szobrok). Mért kedvelik annyira az ilyeneket? Az egész kultúra erről szól, így a szimbólumok csak erősítik. Az átlagemberrel ellentétben szépnek és nem félelmetesnek/visszataszítónak találják ezeket, pont úgy mint magát, a Halált (vagy a fekete színt). Talán néhány tag a megbotránkoztatás kedvéért is viseli ez ilyeneket, de a többségnek valóban tetszenek. És mért tetszenek? Mert ilyenné formálódott a lelkük. ( De ez nem valamiféle "eltorzulás", hanem az élet-halál s bizonyos kérdések másfelől való megközelítéése). Pentagramma...mért viselik a tagok, ha nem sátánisták? Nos, nem feltétlen kell sátánistának lenni a szimbólum viseléséhez! Kétféle „állása”, orientációja van a pentagramnak, a „felfelé”, illetve a „lefelé” mutató, ahol minden esetben a kvintesszencia pozícióját nézzük. Ha álló pentagramról beszélünk, azt fejezzük ki, hogy abban a rendszerben, amire a pentagram utal, a szellem magasabb prioritású az anyagnál, míg fordított esetben az anyag, vagyis a test érdekei az elsődlegesek. A „szellem” korántsem jelent minőséget, tehát semmiféle etikai, morális töltése nincs – a szellem nem jó vagy gonosz, a kvintesszencia egyszerűen az élet anyagtalan része.
Bár a pentagramnak tulajdonítanak „gonosztól védő talizmán” szerepet is, hiszen az öt csúcs védelmező tüskeként is felfogható, és a központi „anyaméh-alakú” terület a végső menedéket jelképezheti, érdemes ráébredni, hogy a „gonosz” igen szubjektív fogalom. Ez a „talizmán” tehát magában semmit sem ér, csak annyit, mint egy kikapcsolt erőtér, amit nem tudsz bekapcsolni, mert fogalmad sincs, hogyan működik. A „védelmi talizmán” elképzelés vélhetőleg Eliphas Lévitől ered, aki ezt minden valószínűség szerint maga találta ki unalmas óráiban, mert e gondolatnak nincs korábbi hiteles történelmi vonala.
A pentagram köré szokás kört rajzolni, ekkor fokozódik annak védelmi szerepe, de igazából csak az okkultista felfogású kozmikus egységet szimbolizálja erősebben, ahol valamennyi alapelem kapcsolatba kerül egymással a kör révén. A körbe foglalt pentagram tehát nem szükségszerűen védekezést szimbolizál, jelenthet hangsúlyozott egységet, kozmikus harmóniát is.
Természetesen, mint az ennyire egyszerű (letisztult) és ősi és alapnak tekinthető jelképek esetében, itt sem beszélhetünk „a helyes jelentésről”, hiszen sokan használják ezt a jelképet, és szinte mindenki máshogy definiálja, mást ért alatta, mást kapcsol hozzá.(WWW.SCYTHE.HU)
Fordított keresztet is előszeretettel hordanak a tagok. Az is a sátánizmus szimbóluma. Eresetileg Szent Pétert feszítették fel fordított keresztre mert nem érezte méltónak másképp meghalni. Valószínűleg emiatt párosítják a sátánizmushoz, de itt is az a helyzet, hogy a viselője még nem feltétlenül sátánista. |